Akcie a zľavy
Kategórie

Základy manažmentu

11,14 
Bežná cena
 
13,11 
Ušetríte
 
15% (1,97 )
Vypredané
Rok vydania
2009
Jazyk
Český
Počet strán
310
Väzba
pevná
Rozmery
150 x 210 mm
Hmotnosť
0,51 kg
ISBN
978-80-8078-193-4
EAN kód
9788080781934
Číslo produktu
323074
Autor vychádza z premisy, že základom súčasnej spoločnosti sú organizácie určené efektívne plniť rôzne špecifické ciele. Môžu ich dosiahnuť len využívaním poznatkov moderného manažmentu. Keďže rozhodujúcimi faktormi jeho formovania ako vednej disciplíny sú industrializácia a uplatňovanie národnej, resp. regionálnej kultúry v manažmente, aj tieto témy sú predmetom pozornosti v učebnici. Spôsob kombinácie týchto faktorov či podmienok determinuje existenciu dvoch základných systémov manažmentu vo svete, ktoré sa v nej definujú. S nimi súvisí charakteristika komparatívneho manažmentu. Autor analyzuje vznik a vývoj hlavných koncepcií západného manažmentu, ktoré sú východiskom ich uplatňovania na Slovensku. Proces manažmentu chápe ako komplexný, viacdimenzionálny systém, čiže ako syntézu manažérskych funkcií, rozhodovania a informačného procesu. Z manažérskych funkcií, ktoré sú jadrom manažmentu, je stredom pozornosti plánovanie, najmä strategické plánovanie, organizovanie a v rámci neho organizačná štruktúra, vedenie ľudí, čo je dôležité pre rastúcu úlohu ľudských zdrojov, a kontrola. Vzhľadom na „dospelosť“ industriálnej spoločnosti a jej prechod do novej etapy civilizácie pripadá veľká úloha manažérom. Autor uzatvára svoje dielo časťou venovanou subjektom manažmentu. Publikácia je určená pre študentov Vysokej školy ekonómie a manažmentu verejnej správy v Bratislave. Vďaka komplexnosti a originálnosti môže poslúžiť aj študentom iných fakúlt ekonomického zamerania. Mnoho poznatkov pre svoj profesionálny rozvoj v nej nájdu praktizujúci manažéri.

Knihy rovnakého autora

Recenzie čitateľov

[zmeniť]
:
Created by run.skHore