Chronopsychologické aspekty študijnej úspešnosti študentov
24,31 €
- Bežná cena
 - 27,10 €
 
- Ušetríte
 - 10% (2,79 €)
 
U dodávateľa
Vyexpedujeme zvyčajne do 7 pracovných dní
- Jazyk
 - Slovenský
 
- Rok vydania
 - 2017
 
- Väzba
 - Viazaná
 
- Rozmery
 - 170 x 240 mm
 
- ISBN
 - 978-80-554-1277-1
 
- EAN kód
 - 9788055412771
 
- Číslo produktu
 - 314150
 
V našom kvantitatívnom výskume sme sa zamerali na zistenie rozdielov medzi diurnálnou preferenciou, študijnou úspešnosťou, spánkovými návykmi a štýlom učenia. Výskumný súbor tvorili  vysokoškolské študentky humanitného odboru, konkrétne išlo o 96 (100%) študentiek druhého (43%) a tretieho  (57%) ročníka dennej formy bakalárskeho vysokoškolského štúdia  študijného odboru pedagogika, študijného programu sociálna pedagogika na Katedre pedagogických  štúdií Fakulty humanitných vied Žilinskej univerzity v Žiline v období adolescencie, vo veku dvadsať až dvadsaťdva rokov, u ktorých sme administrovali Škálu Circadian Type Questionnaire CTQ ( Folkard, Lobban, 1979), Sebavýpoveďovú škálu SN - Spánkové návyky (Sarmány - Schuller, 1996), Dotazník ranných a večerných typov - The Morningness - Eveningness Questionnaire MEQ (Horne, Ostberg, 1976), Dotazník PČ -1 Preferencia činnosti (Sarmány-Schuller, 1996) a Dotazník  učebných štýlov - LSI IIA (Kolb, Veres, Shake, 1986; in: Turek, 2003, s. 141). Vo výskumnom súbore bolo identifikovaných  19,79%  ranných, 10,42 % večerných a 69,79% nevyhranených chronotypov.
     Zistenie, ktoré interpretujeme opatrne, zdôrazňujú význam detailnejšieho skúmania cirkadiánnych rytmov, spánkových modelov, štýlov učenia a školských  výkonov študentov navštevujúcich  vysoké školy.






