Akcie a zľavy
Kategórie

Chronopsychologické aspekty študijnej úspešnosti študentov

24,39 
Bežná cena
 
27,10 
Ušetríte
 
10% (2,71 )
U dodávateľa
Vyexpedujeme zvyčajne do 10 pracovných dní
Pridať do zoznamu priani
Rok vydania
2017
Jazyk
Slovenský
Väzba
Viazaná
Rozmery
170 x 240 mm
ISBN
978-80-554-1277-1
EAN kód
9788055412771
Číslo produktu
314150
V našom kvantitatívnom výskume sme sa zamerali na zistenie rozdielov medzi diurnálnou preferenciou, študijnou úspešnosťou, spánkovými návykmi a štýlom učenia. Výskumný súbor tvorili vysokoškolské študentky humanitného odboru, konkrétne išlo o 96 (100%) študentiek druhého (43%) a tretieho (57%) ročníka dennej formy bakalárskeho vysokoškolského štúdia študijného odboru pedagogika, študijného programu sociálna pedagogika na Katedre pedagogických štúdií Fakulty humanitných vied Žilinskej univerzity v Žiline v období adolescencie, vo veku dvadsať až dvadsaťdva rokov, u ktorých sme administrovali Škálu Circadian Type Questionnaire CTQ ( Folkard, Lobban, 1979), Sebavýpoveďovú škálu SN - Spánkové návyky (Sarmány - Schuller, 1996), Dotazník ranných a večerných typov - The Morningness - Eveningness Questionnaire MEQ (Horne, Ostberg, 1976), Dotazník PČ -1 Preferencia činnosti (Sarmány-Schuller, 1996) a Dotazník učebných štýlov - LSI IIA (Kolb, Veres, Shake, 1986; in: Turek, 2003, s. 141). Vo výskumnom súbore bolo identifikovaných 19,79% ranných, 10,42 % večerných a 69,79% nevyhranených chronotypov. Zistenie, ktoré interpretujeme opatrne, zdôrazňujú význam detailnejšieho skúmania cirkadiánnych rytmov, spánkových modelov, štýlov učenia a školských výkonov študentov navštevujúcich vysoké školy.

Recenzie čitateľov

[zmeniť]
:
Created by run.skHore