- Počet strán
- 232
- Väzba
- Brožovaná
- Rozmery
- 176 x 250 mm
- Hmotnosť
- 0,44 kg
- ISBN
- 978-80-8238-018-0
- EAN kód
- 9788082380180
- Číslo produktu
- 449305
Výchova mimo vyučovania - Riadenie edukačného procesu v školských zariadeniach (2023) je vysokoškolská učebnica určená študentom na pedagogických fakultách, študentom učiteľských smerov a aprobácií, vychovávateľom, cvičným pedagógom, metodikom, účastníkom a učiteľom profesijného rozvoja a širokej verejnosti. Učebnica ponúka alternatívu výchovno-vzdelávacej práce vo výchove mimo vyučovania, ktorá reflektuje aktuálnu legislatívu, pedagogickú dokumentáciu a trendy v oblasti výchovy a vzdelávania. Publikácia je výsledkom dlhodobej pedagogickej, výskumnej a publikačnej činnosti autorky v uvedenej oblasti pedagogických vied. Zámerom publikácie je prezentovať sumarizujúce a aktualizované informácie z oblasti legislatívy, metodických usmernení, pedagogickej dokumentácie a riadenia výchovno-vzdelávacieho procesu vo vzťahu k školskému výchovno-vzdelávaciemu zariadeniu – školskému klubu detí. Veríme, že publikácia bude inšpiratívnou a mobilizujúcou k presadzovaniu inovácií a zmien, ktoré sú v oblasti práce s deťmi a mládežou v školských výchovno-vzdelávacích zariadeniach nevyhnuté. Učebnica je interaktívna a má päť kapitol, v rámci ktorých autorka venuje pozornosť teoretickým a koncepčným východiskám pre výchovu mimo vyučovania. Diskutované sú časté legislatívne zmeny vo vzťahu k školským výchovno-vzdelávacím zariadeniam, s úzkym zameraním na školský klub detí i problematika riadenia a organizácie výchovno-vzdelávacej práce v školskom klube detí. Ďalšia časť učebnice je venovaná obsahovej dimenzii výchovy mimo vyučovania, ktorú reprezentujú tematické oblasti výchovy. Čitateľom autorka ponúka deskripciu súčasne platných i nových tematických oblastí výchovy, definovaných v štátnych výchovných programoch. Prezentované sú rôzne pohľady na riadenie výchovno-vzdelávacieho procesu v školskom klube detí – ako plánovať, realizovať i vyhodnocovať výchovno-vzdelávací proces. Téma hodnotenia a sebahodnotenia dieťaťa vo výchove mimo vyučovania a problematika odmeňovania a chválenia vo výchovno-vzdelávacom procese, je spracovaná optikou modernej pedagogiky a rešpektujúcej výchovy. Záver učebnice je venovaný modernému ponímaniu školských klubov detí a apelu na nutnosť reflektovania záujmov a potrieb súčasných detí, pretože sú generáciou, ktorá sa narodila a žije v diametrálne odlišnom svete ako ich rodičia či pedagógovia.











